Dinsdagmiddag 12 november speelde groep 7 van basisschool de Globe, den Hertigstraat, R’dam Zuid, het toneelstuk “Het Afval Journaal” in de Maassilo. Dit als afsluiting van het afval-educatie project “Spelen in een Schonere Wijk” van Stichting Lawine. De hele school kwam kijken en ook waren er menige ouders, die allemaal genoten van de uitvoering die vlekkeloos verliep en met veel enthousiasme gebracht werd. De Maassilo, die hiervoor zijn deuren geopend heeft, bleek een mooi speelplek te zijn en de kinderen vonden het ontzettend leuk om een bezoek te brengen aan dit historische gebouw.

DSC 1011

Stichting Lawine toert langs scholen met dit creatieve afval-educatie project dankzij steun vanuit o.a. deelgemeente Charlois. Spelen in een Schonere Wijk gebruikt spel en theater om leerlingen te leren hoe belangrijk het is om afval te gooien waar het hoort. De consequenties voor mens en milieu als wij dat niet doen en de noodzaak van (meer) recycling komen ook aan bod. Dit alles dus op een speelse manier, “Lachend Leren”, zoals Lawine het noemt. Want als voorlichting wordt gecombineerd met plezier blijft de boodschap veel langer hangen.

DSC 1259IMG 3306